Bu projenin süreci, yaşanan gelişmeler ve sıkıntılarla ilgili yazdığım ilgili yazıya buradan ulaşabilirsiniz.
Proje kısaca alışılagelmiş bilgi yarışmalarını yazılımlar kullanarak farklı formatlarda gerçekleştirmeyi amaçlıyor.
Geniş kapsamda, amaçlarını şu şekilde sıralayacak olursak:
- Teknolojiyi kullanarak bilgisayar programları ve mobil cihazlar aracılığı geniş katılımlı bilgi yarışmaları gerçekleştirmek.
- Öğrencilerin bilgilerini sınayabilecekleri bir ortam oluşturmak.
- Farklı kategorilerde yarışmalar düzenleyerek etkili, bilgi dolu ve heyecan verici bir atmosfer oluşturmak.
- Kişilerin takım çalışmalarına yatkınlığını sağlamak.
- Katılan seyirci kitlesine, eğlence ve desteklediği takımlara verecekleri desteklerin yanı sıra çeşitli bilgi birikimlerini aktarmak ve onlara da mini yarışmalar düzenlemek.
- Okullardaki öğrencilere pozitif yarışma kültürünü kazandırmak.
- Öğrencilerin bilginin yarıştığı programlara katılımcı olmalarını sağlamak.
- Geçmişte yapılan bilgi yarışmalarını günümüz teknolojisine uyarlayarak bir nostalji gerçekleştirmek.
Yarışmaların İşleyişi
Yarışmacılar teknolojibilgiyarismalari.com sitesi üzerinden yarışmaya takım olarak katılırlar. Sonrasında yöneticiler tarafından onay aldıktan sonra yarışmaya hak kazanırlar.
Yarışma, bilgisayarlar üzerinden gerçekleştiriliyor. Her takımın önünde bilgisayarları olacaktır. Yönetici bilgisayar, sırasıyla soruları tüm takımlara dağıtır. (Dağıttığı esnada arka planda yarışmaya özgü ses dosyası da otomatik olarak çalışır.) Takımlardan soruların süresi ne kadarsa o süre içerisinde doğru test şıkkını seçip göndermeleri istenir. Sorunun süresi bittiğinde ilgili soru sonlandırılır ve yönetici bilgisayarından seyirciye soruyu yansıtır. Sonra takımların soruya verdiği cevaplar ekrana yansıtılarak seyirciler bilgilendirilir. Aşama aşama yönetici, bilgisayarından sıradaki soruyu gönderir ve yarışma sonuna kadar bu şekilde bir döngü oluşur. Yarışma sonunda takımların aldığı puanlar hesaplanarak sıralama organizasyon alanındaki ekranda gösterilir.
Yarışma, bilgisayarlar üzerinden gerçekleştiriliyor. Her takımın önünde bilgisayarları olacaktır. Yönetici bilgisayar, sırasıyla soruları tüm takımlara dağıtır. (Dağıttığı esnada arka planda yarışmaya özgü ses dosyası da otomatik olarak çalışır.) Takımlardan soruların süresi ne kadarsa o süre içerisinde doğru test şıkkını seçip göndermeleri istenir. Sorunun süresi bittiğinde ilgili soru sonlandırılır ve yönetici bilgisayarından seyirciye soruyu yansıtır. Sonra takımların soruya verdiği cevaplar ekrana yansıtılarak seyirciler bilgilendirilir. Aşama aşama yönetici, bilgisayarından sıradaki soruyu gönderir ve yarışma sonuna kadar bu şekilde bir döngü oluşur. Yarışma sonunda takımların aldığı puanlar hesaplanarak sıralama organizasyon alanındaki ekranda gösterilir.
Puanların hesaplaması şu şekildedir. Her sorunun kendine özgü puanı ve süresi vardır. Soru doğru cevaplandığında takımın alacağı puan şu şekilde hesaplanır. Sorudan alınan puan=Sorunun puanı+((Sorunun süresi-Cevaplanma Süresi)\2).
Sonuç olarak 18 Aralık Perşembe günü bir çok yarışmacının olduğu büyük bir organizasyon gerçekleştirdik. Takımlar ve yarışmacılar aşağıdaki şekildeydi:
152
-Mustafa İKİLİ
-İBRAHİM ÖNDER
-Mustafa Sarı
9. SANCAK
-Sezgin AÇIKGÖZ
-MUSTAFA ÇOLAKOĞLU
-ismail KILIÇ
ALLNIGHTCODESIDE
-Burak Seçer
-Mustafa CAN
-Onur Turan
C HEADS
-Fırat Öz
-Recep Selçuk Karadağ
-Oğuzhan Sefa Güner
ÇAYIR ÇATLAKLARI
-Ahmet KOLCU
-Sefa ODUNCUOĞLU
-Hüseyin BARIN
EGETEK
- Batuhan SAYGIN
- Şeref GÖNÜLTAŞ
- Mehmet Akif YILMAZ
ENEJİ X
-Buğra SEZER
-Aykut KARAKAYA
-Oğuzhan Sezer
FIRAT ABM
- Hatice Çaloğlu
- Arif Metehan Yıldız
- Ömer Faruk ÖZER
FUN CODERS
- Talha Kırgel
- Onur Ağtaş
- Enrike NURMAMMADOV
GARAÇALI
- Ertuğrul Karakaya
- Murat Aydın
- Özhan Kartal
GAZOZUNA YARIŞANLAR
- Selçuk Akarın
- Mustafa Oğuz
- Abdul Latif Yıldız
IKRA
-Mehmet Can Türk
-Furkan Ahmet Gülşen
-Rıdvan Özgül
İKİBİR
-Leyla Günay
-Burak Yetimoğlu
-Duygu Sancaktar
JAVATAR
-Tahsin Dalman
-Halil ibrahim AKSOY
-Bayram İş
MAT
-Mustafa öz
-Aykut ENGİN
-Türker NALBANTLAR
MAVI
-Abdullah AĞAR
-Fatih GÜÇLÜ
-Semiha yılmaz
MONSTER
-Murat Balcı
-Dicle Demir
-Oğuzhan Arslan
PROSUCCESS
-Can Cengiz
-Şevket KAPLAN
-Can Burak Kavas
REOS
-Abdurrahman SAZAK
-Sinan Barut
-Metin Demir
SCORPION
-Ayşe Gözde Güfer
-Ferhat Yalçın
-Anıl Şenocak
SOFTBLUE
-Murat YÜCEDAĞ
-Didem TEL
-Mehmet Salih Aslan
TEAM OF EMA
-Abdurrahman CÜCE
-Mustafa ANĞI
-Emrah YILMAZ
TEAM OF ESC
-Cahit YİGİT
-Emre SAYGIN
-Semih ERKARACA
TEAM TAF
-Ali DÖLEN
-Fatih Dursun
-Tahsin Şimşek
TECHMEN
-Metin HATİPOĞLU
-Nihat Çelik
-Hamza Duman
WAR TEAM
-Şaban YAMAN
-Ramazan ÖZBEY
-ilhami Büyükgüçlü
WOLFPACK
-Mert Humoğlu
-Tolga Oğuz
-Emre TEKİNCE
WONDERED
-Muhammet Salih Gül
-Mehmet Can SEYHAN
-Osman Turğut
ZÜĞÜRTLER
-Nurullah Dursun
-Kadim Varlı
-Fuat Erdoğan
Yarışmada 1. TECHMEN takımı, 2. REOS takımı, 3. 9. SANCAK takımı oldu :) Dereceye giren takımları ve diğer takımları tebrik ediyoruz. Takımlara kupalarının yanında teknolojik ürünlerde ödül olarak verildi. Ayrıca seyirciye de mobil telefonları üzerinden sorular sorularak verdikleri cevaplara göre çeşitli teknolojik ürünler hediye edildi.
0 yorum:
Yorum Gönder